Partner in de kijker: Jumik

Eén software pakket waarmee je een volledig operationele business kan ondersteunen. Dat was de uitdagende opdracht voor onze partner Jumik, een softwarebedrijf gespecialiseerd in vlootbeheer. Lees hier meer over onze samenwerking en de innovatieve realisaties die we samen al bereikt hebben. Een interview met Dieter Speleers, Sales and Business Development Manager bij Jumik. 

Jumik-Dieter-Jeroen-Cliff

Wat doet Jumik? 

Jumik is een softwarebedrijf gespecialiseerd in vlootbeheer. Met de fleet-software ProPlanner helpen we autoverhuurbedrijven en autodealers met het uitlenen, verhuren en optimaal inzetten van voertuigen en accessoires. 

 

Wat heeft Jumik al voor Dockx gedaan? 

Toen we in 2015 in contact kwamen met Dockx Rental hadden ze nog verschillende verouderde maatwerk producten die ze gebruikten om hun business aan te sturen. Dockx was toen op zoek naar één toekomstgericht en generiek product. Wij zijn er, na heel veel workshops en sterke dialogen, in geslaagd om met ProPlanner alles af te dekken. Want niet tegenstaande dat ProPlanner een product is, hebben we de expertise in huis om het pakket volledig naar wens en op maat van de klant aan te passen. Zo hebben we voor Dockx, naast het fleet management system, ook de integratie gemaakt met hun boeteverwerkingssysteem, het boekhoudsysteem en de website. Met ProPlanner hebben we één centraal platform geïnstalleerd en hebben we de business van Dockx op veel vlakken naar een hoger niveau gebracht. 

Hoe we juist werken en blijven samenwerken? Concreet houdt dat in dat we maandelijks een workshop organiseren waar we enerzijds de operationele zaken bespreken, maar waar we anderzijds ook kijken naar de toekomst. We zijn steeds bezig met hoe we het pakket nog kunnen verbeteren en voor innovaties kunnen zorgen zodat zowel wij met onze oplossingen als onze klanten een uniek en sterk aanbod hebben in de markt. 

 

Waarom is het leuk samenwerken?

We hanteren beide het Customer First Principe in onze business. We zorgen voor oplossingen op maat, een goede service en excellente support. Dat is zowel voor Jumik als voor Dockx heel belangrijk. Jumik kent bovendien de business en de cultuur van Dockx heel goed na zo lang en intens samen te werken. Ook de project verantwoordelijken kennen elkaar door en door, door de maandelijkse workshops die er gehouden worden. Dat maakt het heel leuk samenwerken. 

 

Wat was de grootste uitdaging? 

Dockx Rental bestaat al vele decennia en had al een heel omvattende business. Al van bij aanvang ging de samenwerking heel breed en werd er veel in samenspraak ontwikkeld. En dat is nu eigenlijk nog steeds zo. Dockx blijft een zeer sterke innovator en blijft continu nadenken hoe ze zich kunnen differentiëren.  Dat was en blijft een grote, maar zeer interessante, uitdaging.

 

Hoe ziet jullie toekomst er samen uit? 

Ook daar hebben we hetzelfde DNA als innovator en voorloper. Voor Jumik is dat heel belangrijk en wij ervaren dat ook zo bij Dockx. We zijn nu bijvoorbeeld aan het kijken hoe we meerwaarde kunnen bieden met voertuigtelematica, de omschakeling naar de elektrische voertuigen, laadpaalmanagement, … Allerhande zaken waar wij opnieuw meerwaarde kunnen bieden en samen de groei kunnen verzekeren.

 

Tot slot, op welke realisatie zijn jullie het meest trots? 

Voor mij is dat zeker en vast onze Self Service App die volledig geïntegreerd is met het operationele pakket ProPlanner. In 2018 wou Dockx de mogelijkheid voor onbemande verhuur verkennen. Jumik is platform integrator van de hardware van Continental Automotive, dus in dat opzicht waren wij perfect geplaatst om Dockx hierin te ontzorgen. We hebben het zo mogelijk gemaakt dat je zonder tussenkomst van een fysiek persoon een voertuig kan huren en openen via een app, en dat allemaal binnen hetzelfde platform en op dezelfde planning. Zowel de Dockx app als de web content worden beide gevoed door onze marketing module in ProPlanner, zodat je geen apart Content Management Systeem meer nodig hebt. Wij proberen altijd heel ver te gaan in die centrale aansturing en het volledig geïntegreerd aanbieden van oplossingen. Ook onze Self Service App is volledig geïntegreerd met ProPlanner als operationeel pakket. Ik denk dat dat een heel mooi voorbeeld is van hoe onze business kennis en de praktijk ervaring van Dockx Rental tot succesvolle innovaties kunnen leiden.