Heb je een vraag over je autoverhuur? Hier vind je een antwoord op de meest gestelde vragen. Je antwoord niet gevonden? Chat met ons of neem contact op met jouw Dockx Service Shop.


Hoe vraag ik een factuur aan/wanneer ontvang ik een factuur?

Je factuur wordt naar je e-mail verstuurd bij het binnenbrengen van het voertuig. Je kan je facturen ook steeds raadplegen in ‘Mijn account’ op de Dockx Rental website. 

Opgelet: geef voor de aanvang van je huring door of je een factuur wenst op btw-nummer.

Terug naar vragen

Moet de creditcard op naam van de chauffeur?

Nee, de creditcard moet niet op naam van de hoofdbestuurder. Het is wel verplicht dat de titularis van de creditcard ook aanwezig is bij het ophalen van het voertuig. 

Terug naar vragen

Moet er een waarborg betaald worden?

Voor elke huring moet er een waarborg betaald worden. Het bedrag van de waarborg hangt af van de duur van het huurcontract én van het voertuigtype. Je kan de waarborg contant betalen, via Bancontact of via kredietkaart (Visa of MasterCard). Voor bepaalde categorieën van huurvoertuigen aanvaarden wij alleen een kredietkaart. De titularis van de kredietkaart moet aanwezig zijn bij ophaling van het voertuig.

Er kan een uitzondering gemaakt worden waarbij geen waarborg verschuldigd is. Dit kan enkel indien de huurder over een geldig btw-nummer beschikt én de boekhoudafdeling van Dockx hiervoor toestemming heeft gegeven.

Terug naar vragen

Wanneer wordt de waarborg terug gestort?

De waarborg wordt ten laatste 3 dagen na aanmaak van jouw factuur terug gestort. Heb je de waarborg cash betaald en wil je deze zo ook terug ontvangen, moet je dit specifiek vermelden bij het ophalen van het voertuig. Zo niet, wordt de waarborg op de door jou gewenste rekening terug gestort. 

Terug naar vragen

Welke zijn de betaalmogelijkheden en wanneer gebeurt de afrekening?

Welke zijn de betaalmogelijkheden?
Je kan betalen via cash, Bancontact of kredietkaart. Voor een aantal voertuigen aanvaarden wij enkel een waarborg via kredietkaarten. Na de huring kan de verdere afrekening eventueel via cash gebeuren. Vraag de betaalmogelijkheden per voertuig na in jouw Dockx Service Shop. Bij online reservaties krijg je steeds een overzicht van de betaalmogelijkheden per voertuig.

Wanneer gebeurt de afrekening?
Bij het binnenbrengen van het voertuig overlopen we met jou de factuur en maken we de eindafrekening. Zet je het voertuig af buiten de kantooruren, dan vragen we je om binnen de drie dagen naar de Dockx Service Shop te gaan waar je het voertuig hebt afgezet, voor de afrekening én betaling.

Terug naar vragen